Oj,oj,oj…

…..Va länge bloggen har legat nere nu. Jag skäms!! Ska försöka bättra mig, men jag får skylla på tidsbrist. När jag startade bloggen sa min kära kompis Jossan följande: ”När ni har flyttat till huset så kommer du inte ha tid att blogga längre” – Jo, det kommer jag visst det…hmm…så gick det med det…..:)

Det har hänt mycket här i alla fall. Siri gör stora framsteg och vi tränar rätt mycket. Är fortfarande främst inne på vardagslydnaden. Kurserna har legat nere nu under sommaren och värmen har gjort att vi tagit det lilla lugna. Då är det gott att ha så stor tomt som vi har för Siri kan vara ute i timtal på egen tass eller tillsammans med oss när vi grejjar. Hon ligger i skuggan och käkar märgben , fast oftast hämtar hon pinne efter pinne i skogen. Rätt jobbigt sen när vi ska klippa gräset….;) Vi har också flera finfina gräsplättar att köra lydnad på. En otroligt stor fördel med att bo här i Siviken är att vi bara har ca 1 km till Hästefjorden där Siri kan bada och simträna. Det är en iläggningsplats för ekor och perfekt för Siri att bada. Igår tog vi en powerwalk dit. Plötsligt märker jag hur Siri börjar bromsa in och vända sig om stup i kvarten och vad upptäcker jag då om inte en gul labbe med husse som kommer med raska steg bakom oss 🙂 Vi som i princip aldrig möter någon på våra promenader! Siri vägrade fortsätta och hans labbe la sig pladask så det vara bara att börja prata och sedan fick hundarna leka en stund. Hans hund var åtta år och väldigt lugn av sig. Siri, ja, hon försökte få igång honom genom att spurta fram och tillbaka framför honom. Hans husse utbrister: ”Jäklar, va mycket energi hon har. Så mycket energi har vår aldrig haft!” Jag skrattar lite för mig själv när jag ser Siris framfart 🙂 Hans nästa kommentar: ”Hon är så slank och fin, är det en jaktlabbe?” Jag förklarar att så inte är fallet men att vi arbetar på att hålla henne slank. ”Ja, med den farten hon har är det inte svårt att hålla sig slank”, svarade han 😀 Får väl se om vi springer på varandra nån mer gång så hundarna kan leka. Efter lekstunden blev det i alla fall en hel del simträning för Siri. Hon har vart lite osäker på senaste, har börjat ogilla när vi kastar sakerna för långt ut. Vi har tränat mycket på detta och igår märkte jag en klar skillnad då hon slängde sig i på ett helt annat sätt. Härligt!

Jag fick världens bästa förlovningspresent av Kristian – en dragskrinda till Siri!! 😀 Han vet verkligen vad han ska köpa för att göra mig lycklig, smycken går då inte hem, haha… Skrindan tillverkas i Göteborg och han och pappa hade i hemlighet bestämt att pappa skulle köpa den och ta med den upp när han var och hälsade på för några veckor sedan. De gömde den väl i uthuset. Och på förlovningsdagen fick jag den, och jag hade inte anat nånting. Men jag vet att jag undrade varför Kristian senaste tiden frågat så många gånger om jag fortfarande ska köpa en skrinda till Siri, men nu förstår jag varför. Han är underbar, min sambo!!

Fick svar på Siris röntgen i veckan, hon fick HD B/C och AD 0/1. Tyvärr, blev väldigt ledsen. Veterinären som röntgade sa att höfterna var bra så det kom som en chock. Förhoppningsvis kommer hon inte få några problem i framtiden men samtidigt tänker vi ju på Asta och hur jobbigt både hon och vi hade det. Ska ringa SKK imorgon och prata med veterinären som läste av bilderna för att höra vad detta innebär. Om det finns några restriktioner osv. Hoppas inte det. Oavsett så har vi iallafall bestämt att vi ska köra på precis som vanligt. Siri ska ha ett roligt liv även om det skulle bli förkortat med några år!

Imorgon börjar vi på Rallylydnad hos Tina. Ska bli så himla roligt!! Helena och Abbe ska också gå kursen, fast de kunde inte komma imorgon. Undra hur det kommer gå för mig och Siri, om vår träning i sommar gjort några framsteg? Vi har tränat mycket på att få stadga i ögonkontakten. Men som alltid på kurs finns det ju mycket annat som kan vara intressantare än jag 😉

Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar