Trött Siri efter denna helg :)

I lördags morse åkte jag och Siri till Halleberg. Först la jag ett viltspår och sedan tog vi en skön skogspromenad. Siri badade som vanligt i diverse dy och vattenpölar 🙂 Vi tränade mycket inkallning samt ”stanna”. Hon är så duktig! Vi mötte en man och hans son och när jag ropade på Siri så kom hon springandes till mig så jag kunde koppla henne. Vi har inte mött så mycket människor när hon vart lös i skogen tidigare så jag blev väldigt glad att hon kom till mig. ”Stanna” sitter också fint! Viltspåret gick bra som vanligt, fast hon spårade en del med hög nos. Det är ju lite svåra spårläggningstider nu känns det som, med alla svamp/bär plockare som smyger omkring i skogarna. Kanske att någon passerat vårt spår? När vi kom hem så var det dags för mig och Kristian att börja röja inför flytten. Vi röjde i förrådet samt i garderoberna. Körde möbler till Erikshjälpen bla. Siri sov uppe i lägenheten under tiden.

På kvällen var vi bjudna till Jossan och Johan på grillning. Ett annat par och deras barn + hund var också bjudna. Siri och Myran fick först busa av sig lite i trädgården, de känner ju varandra väl vid det här laget. Sedan kom Nero, en stor schäfer. Oj, vilken repsekt Siri hade för honom, hon blev en helt annan hund! Inte alls samma busfröken vilket var roligt att se. Hon travade lugnt omkring på gräsmattan med Nero efter sig. Oj, va förälskad han blev i Siri, han gick som på små moln. Svansade efter henne hela kvällen 🙂 Vädret var underbart så vi kunde sitta ute hela kvällen. Vi gick in en sväng och kollade på en dvd från när Jossan ställde ut Myran för första gången, samt hennes MH-test. Siri roade sig i Vilmers lekhörna under tiden, sprang runt och brottades med hans gosedjur. Tur att Vilmer sov 😉 Kl. 02 begav vi oss hemåt, trötta men glada efter en superkväll! Ps: Måste tillägga att Siri nu når samma mankhöjd som Myris!

Idag åkte jag och Siri till Eva-Marie och hennes familj. Eva-Marie gick samma valpkurs som oss och vi kommer fortsätta hålla kontakten. Vi fick några härliga timmar hemma hos dem. De har en Amerikans nakenterrier som heter Herman samt en boxer som heter Doris. De funkade jättebra tillsammans och det blev inget fläng-spring-lek på gräsmattan utan det gick lugnt till. Vi tog en liten promenad ner till Vänern där hundarna kunde bada. Siri fick uppleva stora vågor för första gången. Morgan, Eva-Maries man, kastade ut en pinne till Doris men hon vågade sig inte ut för att hämta den. Men gissa vem som vågade det……Siri såklart, hon trotsade alla vågor för att få tag på pinnen. Hon fick en våg över sig och det såg så skojjigt ut, men oj va stolt hon var när hon kom in med pinnen till stranden 🙂 I skogen mötte vi en man och även då kom Siri springandes till mig när jag ropade. Jag blir så jäkla glad att hon gör det!! Sedan blev det fika och passivitetsträning för hundarna. Det gick jättebra!

Imorgon blir också en spännande dag för lilla skruttan. Då ska hon till sin eventuella dagmattefamilj för att prova på och se om det funkar. De bor i Mellerud vilket är passande med tanke på mitt arbete. Vi var där och hälsade på i torsdags och de var jättegulliga. De har två barn som är 1+3 så de måste prova om de känner att det blir för mycket med en valp också. Men de ville så gärna passa henne så jag hoppas att det funkar. I så fall är det tre dagar varannan vecka som gäller.

Nu har Siri och husse mys-stund. Kristian hämtade en tuggis och satte sig på golvet. Då kommer Siri alltid och kryper upp i hans famn och så ligger hon där och tuggar på sin tuggis. Det ser så mysigt ut och de njuter båda två. Precis vad Siri behöver efter en tröttande helg 🙂

Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar