Första utställningen

Igår var vi på vår första utställning. (läs mer under Siri och flik utställning) Jag är så otroligt supernöjd med Siri! I ringen skötte hon sig över alla mina förväntningar 🙂 Vi hade i princip inte tränat någonting men ändå stod Siri jättefint. Jag hade vart lite orolig innan att hon bara skulle vilja fram till de andra valparna men hon hade fokus på mig. Hon sprang också fint vid min sida. Placeringen känns helt oväsentligt för mig (plats fem av fem). Jag tyckte att Siri var den finaste av ALLA hundar på HELA utställningen!! 🙂 (vi har heller inte skaffat henne för att  ställa ut) För oss är hon en Champion! Sen var det ju väldigt bra miljöträning också. Men om vi ska på någon mer utställning så ska jag införskaffa en sån där tygbur så att Siri kan få ro och sova lite. Läste en bok i veckan som handlade om utställning och där stod det att valpar brukar sova under hela utställningen förutom när de är i ringen…….inte i Siris värld, tänkte jag och det stämde 😉 Hon var väldigt uppspelt på slutet när vi tittade på de andra klasserna och ville mest busa med kulbrodern Sixten, då var det dags att åka hem. Det var superroligt att få träffa Siris kullsyskon, Sixten, Hebbe och Umbala.

Lennart, Sixtens husse, tog några bilder på mig och Siri. Så fort han mejlar dem så lägger jag in dem här!

Detta inlägg publicerades i Utställning. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar