Första mötet med fågelapportering.

Igår hälsade vi på hos Åsa, uppfödaren. Hon visade mig hur jag ska börja träna Siri i att apportera fågel. Det var spännande att få testa och det märktes att Siri tyckte det var roligt. Hon var snabb på leta upp fågeln och kom springandes till mig men inte enda fram till mig. Hon ville inte bli av med sin fågel 🙂 Fick tips på hur vi ska fortsätta träna på hemmaplan. Fick även med mig fågeln så nu är jag ivrig att fortsätta träna henne i detta. Kristian har lovat att följa med som medhjälpare 🙂

Innan vi åkte hem fick Siri leka med sin syster Umbala. Mycket uppskattat! Väl hemkomna så sov Siri hela eftermiddagen och kvällen. Hon följde inte ens med till övervåningen när vi skulle kolla på film 🙂

Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar