Siri 1 år!

Igår fyllde Siri ett år! Kan inte fatta att tiden går så fort och att hon redan är så stor. Känns som det inte var längesen hon var liten och vi bar runt henne i famnen. Men samtidigt känns det som att vi haft henne jättelänge, som att hon bott med oss mycket längre än ett år. Hon fick en fotboll i present igår. Hennes favoritleksak! På morgonen visade jag för henne att jag hade något under jackan, sen gick jag ut i skogen och gömde den på ett klurigt ställe. Siri satt spänt kvar på gårdsplanen och väntade. Hej vad det gick när hon fick kommando och det dröjde inte länge fören hon kom farandes med bollen i munnen. Stolt och glad! Sedan blev det bus och lek och Siri ville först inte ens komma in för att äta frukost 🙂 Hon hade även fått paketer av sin hundkompis Abbe och de fick hon öppna själv. Det var två stora påsar med belöningsgodis som jag fick skynda mig och ta för att inte Siri skulle hinna äta upp det….

Idag har vi haft besök av Siris bror Zixten, Annelie och Lennart. Det var verkligen roligt att få se hur Zixten utvecklats samt hur Siri och Zixten är tillsammans. De busade för fullt på gårdsplanen.  Sedan tog vi en skogspromenad och det var full fart hela tiden! Väl tillbaka fortsatte leken och de plaskade runt i en vattenpöl så mycket att det såg ut som de badat. Så charmiga! Har tagit lite kort på dem men de lägger jag in vid ett senare tillfälle. När det var färdiglekt blev det kladdkaka och grädde (för oss tvåbenta) inne hos oss. Vovvarna fick ligga i varsin del av köket och de var jätteduktiga. Några gånger sprang de upp och försökte leka men det är ju fullt förståeligt när de har så roligt 🙂

Nu till veckan ska Siri vaccineras samt att vi misstänker att hon har problem med analsäckarna 😦 Asta hade ju en hel del problem med det och jag hoppas innerligt att inte Siri ska behöva dras med återkommande analsäcksinflammationer! Vi får se vad vetten säger. Hade också tänkt ögonlysa henne men tydligen görs det inte än på den veterinärstation vi brukar gå hos. Men de planerar att börja med det till våren så vi väntar så länge. Zixten ska röntgas i veckan och även Siris syster, nervöst……Hoppas de är fria! Vi ska snart boka tid för Siri också. Känns väldigt jobbigt (med tanke på Asta) och jag är jättenervös, men vi kan ju inte göra mer än att hoppas på fria höfter och armbågar.

Nu ligger Siri och snusar gott i sin säng.Hon är trött efter dagens bus. Vi har bestämt oss för att träffas oftare, det har gått lång tid sedan sist. Vi pratade även om att börja på kantarellsök tillsammans. Det hade vart jätteroligt! 🙂

Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar