Första lekkamraten

Vi var och fikade hos Jossan och Johan idag och då fick Siri träffa Myran och busa lite.  Siri har inte fått sin vaccination än men det känns viktigt att hon får träffa någon stabil, vuxen och frisk hund redan nu.  Myra och Asta var kompisar och då var det Asta som var gamlingen, nu var det ombytta roller 🙂 Jag hade sett framför mig hur de skulle fräsa runt som galningar på gräsmattan men icke, Myra verkade faktiskt mest glad över att se mig och Kristian….. Siri försökte och försökte men Myran tog det lilla lugna. Skönt tyckte vi, Siri måste vara försiktig med sina leder. Hon gick istället runt på små egna upptäcktsfärder men höll sig ändå nära oss och när vi fikade låg de båda två utslagna under bordet. Jossan har ”sommarlov” nu samtidigt som jag har semester vilket känns roligt, då kan hundarna träffas fler gånger.

I morse väckte Siri oss klockan 5 för att hon ville ut och kissa, jag tog ut henne och sedan gick vi och la oss igen Vi sov och sov och först kl 10 vaknade vi alla 3. Vi blev väldigt förvånade att Siri hade sovit så länge, men det blev en välbehövlig sovmorgon för oss 😉 Men det är klart, det har ju varit en väldigt händelserik helg för Siri. Imorgon blir det en rejäl vilodag!

Skänker en tanke till min älskade Asta som skulle fyllt 12 år idag. Grattis Mysan!

Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Första lekkamraten

  1. Josefin skriver:

    Inte utan att man tnker på lilla Asta 😉 Hade varit så roligt om de varit tre vovvar som lekt. Men nu får tant Myra lära lilla Siri allt Asta lärde henne en gång i tiden.

  2. Ulla-Britt Carlring skriver:

    Siris första lekkamrat-underbara bilder av stor och liten.Vår Lala väntar på sin tur.
    Idag en extra tanke till käraste Asta som idag fyller 12 år.Puss och Grattis!!

Lämna en kommentar