Nyårshelgen

Siris första nyår är avklarad och det gick jättebra! Asta var ju fullständigt livrädd på nyår och så vill vi inte ha det igen. Vi var bortbjudna på fest men valde att tacka nej för det hade inte känts bra att lämna Siri ensam. Det smällde en del på kvällen när vi var ute men hon reagerade inte alls, och inte vid tolvslaget heller (bara ett fåtal raketer sköts här i Siviken) hon var mest intresserad av Christoffer, Kristian kusin, som var på besök 🙂 Däremot hade nog Findus vart lite rädd och stressad för han hade kräkts i tvättstugan efter tolvslaget…

På nyårsdagen så åkte jag och Siri till Hunneberg för att möta Jossan och Myra. Vi tog en skön promenad och det kändes verkligen som förr då vi ofta var där med Asta och Myran. Myran och Siri funkar väldigt bra ihop, det blir inga våldsamma lekar utan de springer mycket var för sig och nosar. Siri gör ju såklart sina hopp och skutt mot Myra och försöker få igång henne. Men där har hon inget att hämta 🙂 Myra har börjat bli tant nu, hon har tagit över Astas roll och det är så härligt att se. Siri har övertagit rollen som busfrö 😉

Kortet nedan fick tas i all hast då hundarna har svårt att vara still. När jag kollade på kameran såg jag hur dåligt kortet blev, taget uppifrån. Men försökte tänka positivt som Jossan, ”Båda hundarna är ju faktiskt med på bilden”…

Siri (med tungan) och Myra

På söndagen sen så fick jag ett ryck och gick ut och la ett viltspår. Vi har inte spårat sen vi flyttade och jag längtar så efter det. Tyvärr är det ju så himla myckt snö i skogen (mätte 80 cm) och det är väldigt svårt att ta sig fram. Men jag gjorde ett försök. Tyvärr blev det pannkaka av alltihop 😦 Hon tog spåret superfint och första metrarna gick bra, men så var det nån nere på gärdet som började köra med en snöskoter. Och det lät som f-n!! Och Siri blev faktiskt rädd! Det är första gången jag sett henne bli rädd, hon bara vände och rusade hemåt. Stannade och kom tillbaka, för att sedan vända och vilja hem igen. Lika bra att strunta i spåret alltså, och ta en promenad istället. Typ 10 min senare så slutade oväsendet…..typiskt!

Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar