Busfröken

Siri är ett riktigt busfrö! Men nu har vi gjort klart fårstängslet runt delar av tomten så nu kan hon inte längre sticka ner till grannen och busa med deras hund, Lucky. Hon har inte bara busat med Lucky, hon har även: jagat deras katter, rusat in till Börje när hans dörr var öppen och hoppat upp bredvid honom i soffan samt snott en kycklingfile´från Erika och Fredrik… Så fårstängslet är på sin rätta plats nu. Och Siri kan åter vara lös på tomten 🙂    (+ att det delvis är förberett för fåren jag lobbar för, hehe… 😉 )

För övrigt har hon haft sitt första löp nu, det är precis över. Vi tycker att hon har blivit lite lugnare efter löpet. Känns bra, hon börjar bli vuxen! Märks även när hon och Lala umgås, de är mycket lugnare tillsammans än vad de vart tidigare. Skönt!

På torsdagarna går vi på en aktiveringskurs hos Tina. Eva-Marie och Herman är också med. Det är roligt att testa på lite olika saker. Vi har bland annat provat Rallylydnad vilket verkligen var vår grej! Superkul och väldigt bra för oss båda. Koncentrationen var på topp genom hela banan och Siri brydde sig inte om något annat än att ha ögonkontakt med mig. Så vi ska anmäla oss till en rallykurs i höst har jag tänkt. Nästa torsdag ska vi prova agility, det blir första gången för oss båda..                              

Nästa lördag samt lördagen därpå ska jag och Siri ut till Orust och träna viltspår. Det ska bli roligt. Jag körde ju en del viltspår med henne när hon var pyttevalp men sen har det inte blivit mycket av den varan tyvärr. Målet är att gå anlagsprovet under 2011 så jag hoppas jag får upp inspirationen nu. De som håller i kursen kan anordna ett anlagsprov för de som vill och jag tänkte prova med Siri. Det får bära eller brista 🙂

De flesta av Siris syskon är nu friröntgade vilket känns underbart! Vi har inte hunnit röntga Siri än pga löpet men nu blir det snart dags att boka tid. Är så nervös och vill inte tänka på det…

Att träna med Siri är verkligen detbästa som finns!! Ska ta lite bilder på henne i vårgrönskan så ni får se vårt underverk 🙂

Detta inlägg publicerades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar